11 Haziran 2008 Çarşamba

Yeni nesil aşçılar -Domatesli peynirli patates köftesi


Uzun zamandır yeni nesil aşçılar için tarif denemeye fırsatım olmamıştı ve tadına bakan herkesi memnun eden bir sonuç aldım.Bu tarifi yeni yemek dergisi la cucina italiana'dan seçtim.Güzel fotoğrafları ve hazırlaması kolay tarifleri ile daha ilk sayıda benim beğenimi kazandı.
Tarifte bir iki küçük değişiklik yaptım .Sarmısak tozu ekledim ve köftelerin yarısını peynirli yaptım.Orjinal tarifteki ölçüleri de yarı yarıya azalttım.Verdiğim malzemelerle 5 adet iri boyutlu patates köftesi çıktı.

Malzemeler;

350 gr patates haşlanmış ve kabukları soyulmuş
1 adet yumurtanın sarısı
1/2 çay kaşığı sarmısak tozu
1 adet yumurta
1 kase un
1 kase galeta unu
25 gr rendelenmiş parmesan peyniri
tuz
karabiber
sıvıyağ

İçi için;
3 adet mini domates
2 parça küp kesilmiş peynir

-Domatesleri bıçağın ucu ile birkaç yerinden delin, azıcık zeytinyağ ve tuz ilave ederek önceden ısıtılmış fırında 10 dk pişirin.
-Patatesleri soyun.Yumurta sarısı,tuz,karabiber,parmesan peyniri ve sarmısak tozunu ekleyerek bir patates ezici ile iyice karıştırın.
-Bir kasede yumurtayı tuz ekleyip çırpın.Un ve galeta unu kaseleri ile yan yana yerleştirin.
-Karışımdan bir miktar alıp avucunuzla açın ,içine bir parça peynir ekleyip kapatın.Yuvarlak bir şekil verin.
-Aynı yöntemle bu kez içine hafif pişmiş domatesi ekleyip diğer köfteleri hazırlayın.
-Köfteleri önce una sonra yumurtaya sonra da galeta ununa bulayın.
-Dökme demir bir tavayı iyice ısıtın.Sıvıyağı ekleyin ve yağın iyice ısınmasını bekleyin.
-Isınmış yağın içine köftelerinizi yerleştirin her tarafını iyice pişirin.
-Sıcak veya ılık olarak servis yapın.



Bu tarifte kullandığım dökme demir tava

2 yorum:

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Elif'cim nazik yorumun ve etkinlikteki ev sahibelimiği beğendiğin için çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince birşeyler yapmaya çalıştım. Başarabildiysem ne mutlu bana. Sende bir etkinlik düzenlediğinde ilk katılımcılarından biri olacağıma emin olabilirsin.

Sevgiler...

zarpandit dedi ki...

çoook güzel bir tarif yarın denemem gerek:)
cok lezzetli oldugu burdan belli:)
ellerine sağlık canımcım:)