5 Aralık 2007 Çarşamba

Sosisli sandviç;new frank's usulü


Bu tarifi new frank's standında daha önce birkaç kez yediğim sosisli sandviçleri kendim yapabilir miyim düşüncesiyle hazırladım.Orijinalini aratmayan bir sonuç elde ettiğimi belirteyim.İşin sırrı sosisinde değil sandviçin hazırlanmasında diye şüphelenmiştim , haklı çıktım.Çünkü new frank's değil namet'in acılı büyük mangal sosisini kullandım sonuç aynı oldu.Malzemelerin çoğu hazır olduğu için fazla uğraştırmıyor tek zorluk karamelize soğanları yapmak onu da birgün önceden hazırlayıp buzdolabında saklayabilirsiniz,tadı büyük ihtimalle değişmeyecektir.Sadece tadı ve görüntüsünden yola çıkarak bu soğanları hazırlayabildiğim için yemek pişirmeyi öğreniyorum galiba diyerek biraz sevindim :)

Malzemeler;
1 adet büyük boy sosis
1 adet sandviç ekmeği
1 yemek kaşığı karamelize soğan-tarifi aşağıda-
1 yemek kaşığı mayonez
ketçap
acı sos
2 adet avrupa tipi tatlı kornişon turşu

-Sosisi haşlayın ve sıcak tutun.
-Ekmeği hafifçe ısıtın.Fırında veya tost makinesinde ısıtabilirsiniz.Kabuğunu sertleştirmemeye ve fazla bastırmamaya dikkat edin.
-Ekmeği ortasından yarıya kadar kesin.
-Üst ve alt kısmına mayonezi sürün.
-Karamelize soğanı alt yüzeyine eşit dağılacak şekilde yayın.
-Turşuları küçük küçük doğrayın ve soğanları üzerine yerleştirin.
-Sıcak sosisi yerleştirin ve üzerine istediğiniz miktarda acı sos,ketçap ve mayonez ekleyip servis yapın.

Karamelize soğan;

1 adet büyük boy mor soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı bal
1 yemek kaşığı kahverengi şeker
1 yemek kaşığı sirke
1 yemek kaşığı hp klasik sos

-Soğanı küçük küçük doğrayın.
-Tavaya sıvıyağı ve soğanları ekleyip karıştırın.Karıştırma sonrasında soğanların yüzeyi yağ ile kaplanmış olacak.
-Ocağı yakın ve kısık ateşte yavaş yavaş pişirmeye başlayın.Isınmaya başlayınca kahverengi şekeri ekleyip karıştırın.
-Şeker eriyince sirke ve balı da ekleyin.Toplamda kısık ateşte yaklaşık 20-25 dakika pişecek.
-Soğanların yumuşayıp piştiğini anlayınca altını kapatın ve hp sosu ekleyip karıştırın.
-Karamelize soğan, soğuk veya ılık olarak et ,sosis veya tavukla birlikte servis edilebilecek bir tür garnitür oldu.

12 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Dreamer sayfaniza Pelin'in mutfagından ulaştım, etkinliğinizi yeni Blog takvimine ekledim, gelecek etkinliklerden beni haberdar edebilirseniz, takvimde yeni güncellemeler yapabilir böylece etkinliği kolayca duyurabiliriz..:)
Sımdiden kolay gelsin...
Cesur Fırıncılar oldukça güzel bir isim, etkinliklerde başarılar dilerim. Desteğim tüm etkinlik sahiplerine sonsuz...
sevgilerle

ayseyaman dedi ki...

Bu arada sandvic nefis görünüyor, karamelize edilmiş soğana bayıldım, ellerinize sağlık..:)

DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...

teşekkür ederim Ayşe hanım,aramıza katılmanıza çok sevindim.
logoyu da blogunuza eklerseniz memnun oluruz.
sosisli sandviç ve karamelize soğan gerçekten çok güzel oldu.
sevgiler ve selamlar,
Elif

Adsız dedi ki...

slm
sandviç nefis görünüyor.karamelize soğan hiç yemedim merak ettim şimdi.
ellerine sağlık canım.
sevgilerimle

DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...

merhaba,tesekkur ederim

new frank's standlarından birinde sosisli sandviç yerseniz karamelize soğanın sosisle uymunu görebilirsiniz.anadolu yakasinda tepe natulius'ta isbankasinin yaninda bir tane var mesela.baska nerelerde bulundugunu ogrenmek icin;
www.newfranks.com

selamlar,

pelin dedi ki...

sevgili Elif
bu ayki etkinlik tarifimiz belli oldu: cevizli kömeç. kolay gelsin

Mutfaknotlari dedi ki...

bu cesur fırıncı etkinliği nasıl oluyor neler yapılıyor merak ettim tam anlayamadım bilgilendirirseniz sevinirim
site linklerine ekledim sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba dreamer,

Nefis olmuş sosisli sandv. ben de karamelize soğana bayılırım. hamburgere koyardım ama sosislide hiç denemek aklıma gelmedi. Bir de farklı yapmışsınız. Mutlaka bu şekilde deneyeceğim.

Ellerinize sağlık.
sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Not: Bu sırada sayfamdaki blog manşetden haberdarmısınız? Sitenize yazı eklediğinizde yazı başlığınızı ve linki blog manşete ekleerek diğer dostların haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.

jörmungand dedi ki...

Ben bu new franks'in kullandığı karamelize soğan poşetinden içindekileri okumuştum. "sıvı yağ, soya sosu, esmer şeker, soğan" diyordu. Bunlarla yaptm şu ana kadar evde gayet tatmin edici oldu. hp sostan daha sağlıklı hem. :)

Adsız dedi ki...

karamelize soğan tarifi için sağolun

rainmaker dedi ki...

selam,karamelize soğan tarifinizi denemek istiyorum ama hp sos nedir açılımını yazarmısınız.

DREAMER Elif GÜNEŞ dedi ki...

merhaba,marketlerde satılan barbekü sosu.şu linkte bulabilirsiniz.http://www.dolfin.com.tr/brdpg/hp.aspx benim bu tarite kullandığım mavi etiketli olan classic hp.
güzel bir tarif denemenizi tavsiye ederim.
başka bir barbekü sosu da kullanabilirsiniz .ama acılı olmamalı çünkü karamelize soğanda elde etmeye çalıştığımız şey tatlımsı bir tat.acı tat istiyorsanız direkt sosisin üzerinde kullanmalısınız.
selamlar,