7 Ocak 2008 Pazartesi

Ev yapımı pizza



Bugün ilk pizza denememi yaptım.Hamuru için ultimate pizzadaki tarifi kullandım.Üzerindeki malzemeler sadece mantar,sosis ve karamelize soğan.Hazırlaması biraz uzun sürdü belki ama sonuç memnun ediciydi.

Malzemeler;

Hamuru için;
750 gr un
25 gr tuz
25 gr taze maya
2 su bardağı su
1 çay bardağı ılık su
1 yemek kaşığı zeytinyağ

Üzeri için;
Sosis
Mantar
Karamelize soğan

zeytinyağ
ince dilimlenmiş kaşar peyniri

-Derin bir kabın içine ılık suyu ve mayayı ekleyip karıştırın.
-Kabın içine unu,tuzu,yağı ekleyin ve mayalı karışımla karıştırın.
-2 bardak suyu aşamalı olarak ekleyerek hamurunuzu oluşturun.Gerekiyorsa biraz daha su ekelyebilirsiniz.
-Hamuru 10 dk kadar elinizle sürekli yoğurun.
-Sonra üzerini streç filmle kapatın ama kenarlarını yapıştırmayın kenarlarından hava almalı.Ve ılık bir yerde en az 30 dk dinlendirin.

Hamur için beklerken diğer malzemeleri hazırlayın.

-Karamelize soğanı daha önce verdiğim tarife uygun şekilde hazırlayın.
-Mantarları ince dilimleyin biraz tuz ve zeytinyağ ekleyip karıştırın bir kenarda bekletin.
-Sosisleri dilimleyin.



Pizzayı hazırlamak için;
-Fırını 250 C ye ısıtın.
-Tepsinizi çok az zeytinyağ ile yağlayın.
-Çok az unlanmış bir zeminde hamuru elinizle açın.Sonra hamurun üst yüzeyine biraz zeytinyağ sürün ve elinizle hamuru inceltin.
-Hamuru tepisye aktarın ve elinizle mümkün olduğunca yayın.
-Üzerine karamelize soğanları bir kaşık yardımıyla sürün.
-Mantarları ve sosisleri soğanların üzerine dizin.Üstüne biraz zeytinyağ gezdirin.
-Önceden ısıtılmış fırında 15 dk pişirin.Eğer kaşar peynir kullanacaksanız onu son bir dakikada ekleyin.
-Fırından çıkarıp hemen servis yapın.Bu hamur soğuduğunda çok sertleşiyor mutlaka hemen yemelisiniz.



Bu arada bir deneme yaptım ve hamurdan küçük bir parça ayırdım,içine tereyağ ekleyip yoğurdum.Üzerine malzemeleri yerleştirip 220 C fırında 15 dk pişirdim.Bu versiyondaki pizzanın hamuru çok yumuşak oldu ve soğuduktan sonra sertleşmedi.

Hiç yorum yok: