21 Ağustos 2007 Salı

Fırında tavuk

Bu pişirme yöntemini jamie oliver'da izledim, şurada da farklı bir versiyonuna rastladım.Ben elimdeki sebzelerle yeni bir uyarlama yaptım.İsterseniz size verdiğim linkteki orijinal tarifi de deneyebilirsiniz.Gerçekten çok güzel oldu.

-Ek not;Farklı bir alternatif için bütün olarak pişirilen Fırında tavuk tarifime de bakabilirsiniz.-



Fırında tavuk

6 adet tavuk ızgaralık kalça
10 adet kiraz domates
1 adet dolmalık yeşil biber
1 adet kırmızı biber
1 adet soğan
1 baş sarmısak
1 çay bardağı sıcak su
zeytinyağ veya sıvıyağ
2 parça zencefil
1/2 limon
1 tatlı kaşığı tane karabiber
1 çay kaşığı kimyon tohumu
1 çay kaşığı hardal tohumu
1 tatlı kaşığı baharat karışımı-nomu italyan kullandım-
tuz

-Fırını 200 C ye ısıtın.
-Bir fırın kabını yağlayın ve tavukları hafifçe sıvıyağa bulayarak yerleştirin.
-Dolmalık biber,kırmızı biber ve soğanı iri dilimler şeklinde doğrayın.
-Domatesleri ikiye kesin.
-Sarmısakları soyun ve bütün olarak bırakın.
-Zencefili soyun ve irice dilimleyin.limonu kabuğu ile birlikte küp şeklinde doğrayın.
-Karabiber,kimyon ve hardal tohumunu havanda hafifçe dövün.
-Tavukların üzerine baharatları ve italyan baharatını paylaştırın.
-Tüm sebzeleri tavukların üzerine dağınık bir şekilde yerleştirin.Domatesleri ise iç tarafı aşağıya bakacak şekilde en üste dizin.
-Tuzunu ekleyin.
-1 çay bardağı sıvıyağ ve 1/2 çay bardağı sıcak suyu ekleyin.
-Üzerini folyo ile sıkıca kapatın.
-Fırında 1,5 saat pişirin.Üzerinin biraz kızarmasını istiyorsanız son 10 dk sında folyoyu açabilirsiniz.

Hiç yorum yok: