3 Kasım 2007 Cumartesi

Cesur fırıncı iş başında

Cesur fırıncı aktivitesi sayesinde ilk mayalı hamur denememi de yapmış oldum.Eğer bu aktivite olmasa sanırım uzunca bir zaman daha bu işe cesaret edemezdim.Çünkü,yapımı 1,5 saat sürüyor , mayanın tutmaması ,hamurun kabarmaması ihtimali var ve mayalı hamurun açılması eğer yağ kullanmadan açmaya çalışırsanız oldukça zor.
Ama sonunda zihnimdeki bu duvarları yıkmayı başardığım ve henüz ilk denememde kabaran bir hamur yaptığım için kendimi tam anlamıyla cesur bir fırıncı gibi hissediyorum :)

Tarif aynen şuradaki gibi.Yalnız bir ekleme yapmam gerekiyor.Pideler yaklaşık 30 dk da pişti.İlk 10 dk 220 C de pişirdim sonra ısıyı 200 C ye düşürdüm.Ama 15 dk dan sonra yine de gözünüz üzerinde olsun.Pidenin büyüklüğü ve hamurun kalınlığı süreyi değiştirebilir.

Pide yapımında dikkat etmek gereken noktaları ise şöyle tespit ettim.

-Tüm hamur malzemelerini ölçerek önceden hazırlayın.Ayrıca bir miktar un ve suyu ise yedek olarak yakınınızda bulundurun.Aksi halde ellerinizi hamura bulaştırdıktan sonra un kutusunu tutmak ya da biraz su almak için ellerinizi yıkamak zorunda kalabilirsiniz.Ki bu gerçekten çok sinir bozucu oluyor.
-Hamurun üzerini mutlaka örtüp bekletin yoksa üstü hafifçe kabuk bağlayıp kuruyabilir.
-Üstünü ağır bir bezle vb... örtmeyin çünkü hamurun kabarmasını engelleyebilir.Ben burada streç filme örttüm ve kenarlarını yapıştırmadım ,gevşek bıraktım.
-Hamuru açarken un yerine sıvıyağ kullanın.Bu şekilde hem daha kolay açılıyor hem de hamura fazladan un ekleyip hamurun kıvamını bozma ihtimaliniz ortadan kalkıyor.Hamur açtığınız zemine azıcık sıvıyağ sürün hamur topunu yereştirin sonra üzerine biraz sıvıyağ sürüp yine yağ sürdüğünüz bir merdaneyle açın.Böylece asla yapışmayacak ve kolayca forma girecektir.Yağ sürme işlemini fırça ile yaparsanız çok az yağ kullanırsınız.
-Pişen pidelerin üzerine fırından çıkarınca hemeen tereyağ sürdüm ve tepsinin üzerini folyoyla kapatıp 30 dk kadar beklettim.Bu şekilde daha yumuşak olmasını sağlamış oluyorsunuz.Hiç ısı kaybı olmaması için bir dahaki sefere folyoyla değil büyük bir tepsiyle kapatmayı düşünüyorum.

Bunlar da yaparken karşılaştığım sorunlar,hepsi de bir bir başıma geldi;

-Pidelerin üzerine süreceğiniz yumurta süt karışımını dikkatlice ve aşırıya kaçmadan sürün.Çok bol ya da dikkatsizce sürerseniz tepsiye damlayıp pidenin kenarlarında yapışıp yanması nedeniyle güzel görünmüyor.
-Pideler arasında boşuk bırakmaya dikkat edin.Yoksa pişerken birbirlerine yapışıyor ,tepsiden çıkarırken şekilleri bozuluyor ve yapışan kenarları koparılmış gibi duruyor.
-Eğer peynirli pide yapıyorsanız pidenin kenarlarını çok dikkatli bir şeklide ve sıkıca kapatın.Yoksa peynir eriyip kenarlardan akıyor ve yanıyor.
-Tepsinin altına pişirme kağıdı serip fırça ile üzerine yağ sürüp pidelerinizi öyle pişirin.Eğer direkt tepsiye yerleştirirseniz tüm bu sızma,yapışma ve yanmaları tepsiden temizlemekle uğraşmak zorunda kalırsınız.

Pide yapmak uzun sürdüğü için fotoğrafları gün ışığında çekemedim.Yarın gün ışığında bir tanesini yeniden fotoğraflayacağım.

Yoğurulmuş hamur 30 dk bekletilmek üzere



30 dk sonra hamur neredeyse 2 katına çıkmıştı



Bezelere bölünmüş hamurlar yeniden dinlendiriliyor



Bezelerin 30 dk sonraki görünümü



İlk pide,bu klasik şekilli pideyi hiç düzgün yapamadım.O nedenle diğerlerini aşağıdaki gibi dikdörtgen şeklinde yaptım.



İkinci pide



Pideler fırına giriyorlar



Pişen pideler



Pidenin yakından görünümü





Gün ışığında çekilmiş fotoğrafı

Hiç yorum yok: