13 Haziran 2007 Çarşamba

Baharatlı tavuk ve domatesli pilav


Çok çok uzun zamandır tavuk pişirmiyordum.Bugün bir değişiklik yapıp tavuk aldım ve pişirdim.Yöntem olarak ise kızartma ya da fırında değil suda pişirmeyi tercih ettim.Çünkü bu şekilde çiğ tavuğa minimum dokunmuş olacağımı hem de çok iyi pişmiş olduğundan emin olacağımı düşünerek içimi rahatlatmaya çalıştım.Ellerimi sanırım 30 kez filan bulaşık deterjanı ile yıkadım bu yemeği hazırlarken.Bu nedenle blogda yayınlamaya değecek kadar uğraştığıma kanaat getirerek buraya ekliyorum :)

Baharatlı Tavuk
Malzemeler;
8 parça tavuk ızgara tava -derisiz ve kemiksiz kalça eti-
1 tatlı kaşığı tane karabiber
1 tatlı kaşığı hardal tohumu
1 tatlı kaşığı kimyon tohumu
1 adet soğan
5 adet sarmısak
1 parça taze zencefil
tuz
su
sıvıyağ
Yarım limon

-Karabiber,kimyon ve hardal tohumunu havanda dövün.
-Tencerede ısıttığınız sıvıyağda baharatları hafifçe kavurun.
-Soğan,sarmısak ve zencefili doğrayıp ekleyin.
-Yıkayıp temizlediğiniz tavuk parçalarını ekleyin.
-Üzerini geçecek kadar sıcak su ve tuzunu ekleyip kapağını kapatıp 1,5 saat pişirin.
-Pişen yemeğin suyundan 2 bardak kadar süzüp pilav yapmak için kullanabilirsiniz.






Domatesli pilav;

Malzemeler;
1 su bardağı pirinç
1 tatlı kaşığı salça
1 adet domates
1 çorba kaşığı tereyağ
1 çorba kaşığı sıvıyağ
tuz
su veya tavuk suyu

-Pirinci yıkayın ve sıcak suda 20 dk bekletin.
-Tencerede sıvıyağı ısıtın,yıkayıp süzdüğünüz pirinci ekleyin ve 3 dk kavurun.
-Tereyağı ve salçayı ekleyin 2 dk daha kavurun.
-Domatesi küçük küçük doğrayın ve ekleyin.
-Üzerine tuz ve 1,5 bardak kadar sıcak su veya tavuk suyu ekleyip pişirin.
-Altını kapatıp 10 dk kadar demlenmesi için bekleyin.

Hiç yorum yok: