7 Haziran 2007 Perşembe

Ispanaklı tepsi çöreği


Bu tarifin kaynağı Benim Mutfağım adlı blogdan.Gerçekten çok güzel ve lezzetli bir tarif.Tarifi için buraya bakabilirsiniz.Ancak orjinal tarifte gördüğünüz gibi gösterişli bir çörek olmadı benimkisi.Sebebi ise yaz döneminde malum kaygılarla un ve yağ tüketimini mümkün olduğu kadar azaltmaya çalışıyor olmam. Bu nedenle tarifteki ıspanak miktarını %20 ,yağ,un ve yumurta miktarını ise %50 azalttım.
Yağ olarak tereyağ+sıvıyağ karışımı ,peyniri ise hamuruna karıştırdım ve kaşar peyniri değil beyaz peynir kullandım.Ama bence orjinaline sadık olarak üzerine kaşar peyniri rendelemek gerekiyor.Çünkü bu haliyle üstü çok soluk görünümlü oldu.
Fotoğrafı yapay ışıkta koyu çıktığı ve denemek amacıyla tepsinin ortasına bir dilim dil peyniri koyup pişirdiğim ve o dilimin fotoğrafını çektiğim için siz o soluk görüntüyü burada göremiyorsunuz.
Bu güzel tarifi bizlerle paylaştığı için Benim mutfağı'ma çok teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok: