2 Haziran 2007 Cumartesi

Kıymalı patlıcan


Patlıcan oturtma yemeğini çok seviyorum ama genellikle yapmak zor geliyor.Ben de hem patlıcanları kızartmakla hem de doldurmakla uğraşmadığım bu yemeği buldum kendimce.Oturtmadaki tüm malzemeleri birarada pişiriyorum sonuç aynı olmasa da yine de güzel.Ayrıca sebzeli yemeklere çoğu zaman limonsuyu eklediğim için benim yemeğimde limonsuyu da var.

Malzemeler;

2 adet kuru soğan
300 gr kıyma
2 adet sarmısak
2 adet domates
2 adet taze biber
1 adet limonun suyu
2 adet patlıcan
1/3 demet maydonoz
sıvıyağ
tuz
karabiber

-Soğan ve biberleri doğrayın.Tencerede kavurun.
-Kıymayı ekleyip rengi dönene kadar pişirin.
-Patlıcanları yarım daireler şeklinde doğrayıp ekleyin.
-Domatesleri rendeleyin,sarmısakları doğrayın ve ekleyin.
-Maydonozları doğrayıp ,limonuyu ile birlikte ekleyin.
-1 çaybardağı kadar sıcak su ile pişirin.
-Domatesler yeterince sulu değilse biraz daha su ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: